• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Ferratums sjuka ränta

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ens skuld till Ferratum omförhandlas när det väl når inkasso. Detta innebär att Ferratum själva inte vet vilket inkassoföretag som blir aktuellt. Vet att andra fått via Sileo tidigare. Sileo är förmodligen marknadens bästa och mest flexibla inkassoföretag.

För övrigt håller jag med, undvik Ferratum för allt smör i småland!

Har de inte bytt inkassobolag också ?, De hade väl tidigare Sileo, för mig jag såg här på forumet att de bytt ? Någon som vet ?
Har de fortfarande bra avbetalningsplaner ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Jag hade släppt lånet till inkasso, när jag inte klarade av att betala och det gick vidare till inkasso, fick jag en avbetalningsplan på 1500:- i månaden med "fryst" ränta...

Hade då haft maxxad kredit i över ett år där jag i princip bara betalt räntan varje månad...
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag hade släppt lånet till inkasso, när jag inte klarade av att betala och det gick vidare till inkasso, fick jag en avbetalningsplan på 1500:- i månaden med "fryst" ränta...

Hade då haft maxxad kredit i över ett år där jag i princip bara betalt räntan varje månad...
Helt galet va pengar dom tjänar på oss redan utsatta helt sjuka räntor o knappt någon amortering alls usch vad man ångrar mycket
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Ferratum borde inte få bedriva sin verksamhet till svenska kunder överhuvudtaget!!! Jag sitter också i skiten där med 25k utnyttjat och 9.45% månadsränta vilket betyder att minsta att betala blir 2.450 nånting och då är det bara ränta!!! Alltså det är helt sjukt hur de kan få bedriva detta, folk går ju under....och aldrig blir det lägre heller!!! Hoppas verkligen man får runt 25k tillbaka på skatten då ryker dem DIREKT !!!! Och kundtjänsten kan ingenting och är aldrig öppen för chat!!

Och hör på detta! De kommer INTE att skicka årsbesked till mig på räntan för 2018...fick till svar att "det ser du på din deklaration" jaha sa jag men enligt LAG så måste ni rapportera till skatteverket vad jag har betalat i ränta..??? Ah just det, ni finns på MALTA ja....fy fan säger jag bara....blir arg bara jag tänker på dem....gå INTE på deras lockelser på hemsidan för guds skull, undvik dessa GAMAR till varje pris som helst!!!
 

Jason_sthlm

Viktig medlem
Poäng: 276
Blev medlem
11 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
105
Poäng
276
De kommer INTE att skicka årsbesked till mig på räntan för 2018...fick till svar att "det ser du på din deklaration" jaha sa jag men enligt LAG så måste ni rapportera till skatteverket vad jag har betalat i ränta..??? Ah just det, ni finns på MALTA ja....fy fan säger jag bara....blir arg bara jag tänker på dem....

Att det är förtryckt på deklarationen innebär ju att de har rapporterat till Skatteverket.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag hade släppt lånet till inkasso, när jag inte klarade av att betala och det gick vidare till inkasso, fick jag en avbetalningsplan på 1500:- i månaden med "fryst" ränta...

Hade då haft maxxad kredit i över ett år där jag i princip bara betalt räntan varje månad...
Fast nu tror jag dom sänkt räntan ett lån där på 8000kr ligger på mindre än 400kr i månaden förut var det väl 800kr minimum!
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Jag löste skulden på Ferratum med 9,45 %/månad vilket är en sjuk ränta!! Ringde och de sa att jag kommer ha den räntan för all framtid. Sa att jag
ville ha detta skriftligt och att jag därefter skulle kontakta FI. Gick ca två veckor inget skriftligt hade kommit. Chattade med kundsupporten om räntan om jag skulle ta nytt lån och fick nya räntan 3,3 %/månad. Dessutom kom Alla hjärtans dagerbjudande som jag tig innebär halva räntekostnaden på hela skulden i 60 dagar (så ca 1,8%/månad i 2 månader). DYRT blev helt OK!!
 

*Trött-i-själen*

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
180
Poäng
357
De gånger jag har ringt och frågat Ferratum om den totala dagsskulden på hela krediten har de hela tiden hävdat att jag måste betala in allt till deras huvudsäte i Malta,vilket jag aldrig har gjort på grund av att jag tycker det är så besvärande.

Lyckades slänga in 10.00:- till ferratum för några dagar sedan..
kollade skulden under ”min sida” och TRODDE det skulle räcka med 10.000:- men har dock fortfarande 550:- kvar innan krediten är helt återbetald...

Den jävla krediten tillsammans med Vivus har varit nära att knäcka mig många gånger. Jag minns inte ens hur jag har lyckats reda ut kostnaden till just Ferratum OCH Vivus vid sidan om andra månadsutgifter alla gånger utan att det har gått vidare till inkasso samt kronofogden.

ÄNDÅ har jag gång på gång när båda har varit betalda varit där och lånat från båda samtidigt igen när jag har spelat slut på pengarna.

Med tanke på att man måste betala in HELA lånesumman efter 30 dagar till Vivus och minsta inbetalning är 2500:- till Ferratum så är det ju inte konstigt alls att man ligger i fosterställning med ångest när sista inbetalningsdatum börjar närma sig!?...

Sista gångerna tappade jag helt respekten för både Ferratum och Vivus och lät dagarna gå.. duckade ALLA telefonsamtal och mail och bara lät dem vänta tills det passade mig. ( Helt sjukt att man till slut nästan är helt avstängd från ångest för att orka överleva)

Men hur verkar det nu när jag slänger in de sista kronorna till Ferratum? Kan jag bara ringa eller maila dem och be dom stänga ner den krediten samt spärra mig hos dom för alltid UTAN att behöva kontakta Malta!?

TACK SPELPAUS.SE som äntligen har fått mig spelfri OCH som nu har gett mig möjligheten att betala ner på skulderna istället för att bara fortsätta öka på alla krediter och lån.

#hataVivus&Ferratum!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
De gånger jag har ringt och frågat Ferratum om den totala dagsskulden på hela krediten har de hela tiden hävdat att jag måste betala in allt till deras huvudsäte i Malta,vilket jag aldrig har gjort på grund av att jag tycker det är så besvärande.

Lyckades slänga in 10.00:- till ferratum för några dagar sedan..
kollade skulden under ”min sida” och TRODDE det skulle räcka med 10.000:- men har dock fortfarande 550:- kvar innan krediten är helt återbetald...

Den jävla krediten tillsammans med Vivus har varit nära att knäcka mig många gånger. Jag minns inte ens hur jag har lyckats reda ut kostnaden till just Ferratum OCH Vivus vid sidan om andra månadsutgifter alla gånger utan att det har gått vidare till inkasso samt kronofogden.

ÄNDÅ har jag gång på gång när båda har varit betalda varit där och lånat från båda samtidigt igen när jag har spelat slut på pengarna.

Med tanke på att man måste betala in HELA lånesumman efter 30 dagar till Vivus och minsta inbetalning är 2500:- till Ferratum så är det ju inte konstigt alls att man ligger i fosterställning med ångest när sista inbetalningsdatum börjar närma sig!?...

Sista gångerna tappade jag helt respekten för både Ferratum och Vivus och lät dagarna gå.. duckade ALLA telefonsamtal och mail och bara lät dem vänta tills det passade mig. ( Helt sjukt att man till slut nästan är helt avstängd från ångest för att orka överleva)

Men hur verkar det nu när jag slänger in de sista kronorna till Ferratum? Kan jag bara ringa eller maila dem och be dom stänga ner den krediten samt spärra mig hos dom för alltid UTAN att behöva kontakta Malta!?

TACK SPELPAUS.SE som äntligen har fått mig spelfri OCH som nu har gett mig möjligheten att betala ner på skulderna istället för att bara fortsätta öka på alla krediter och lån.

#hataVivus&Ferratum!
Ferratum har alltid någon summa kvar när man tror att allt är betalt. -:(
 

Marrans

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 November 2018
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
Ferratum har alltid någon summa kvar när man tror att allt är betalt. -:(
Du måste ju kontakta supporten och få exakta summan på skulden därefter så får du mejl där du ska göra direktbetalning på summan, har löst min hela skuld där 2 ggr utan några extrakostnader eller problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp